Nowoczesne usługi finansowe

4. Nowoczesne usługi finansoweProblemy banków w ostatnim czasie są oczywiste i niewątpliwie mocno odbiły się na licznych dużych markach tego sektora. Zaufanie klientów do banków osłabło, tak samo jak przekonanie rynków i inwestorów o ich odpowiednim i etycznym zarządzaniu. Dla instytucji finansowych tego typu nigdy celem nie było realizowanie innych założeń, niż typowo biznesowe i ekonomiczne, a udzielane niekiedy na granicy ryzyka czy wbrew prawu pożyczki hipoteczne lub inne, były po prostu sposobem biznesowego podejścia do rozwoju firmy. Agresywne akcje kredytowe były naturalnie bardzo ciepło witane przez rozlicznych odbiorców i klientów, którzy chętnie korzystali z możliwości otrzymania szybkie pożyczki nawet z gorszą historią kredytową.

Kryzys branży bankowej

Jak się jednak okazało w ostatniej dekadzie, każde takie działania muszą prędzej czy później odbić się wszystkim spekulantom i uczestnikom tego systemu czkawką. W chwili obecnej na całym świecie trwa jeszcze licznie strat po globalnym kryzysie wywołanym przez branżę bankową, więc rozwijają się dość szybko i dynamicznie firmy, które z rynkiem bankowym w ogóle nie mają nic wspólnego. Coraz łatwiej jest dzisiaj otrzymać pożyczki pozabankowe w instytucjach prywatnych jak Provident, Optima czy Wonga. Każda z tych firm ma zupełnie inną historię, markę, specyfikację i organizację. Jedne trwają na rynku od ponad dekady, inne wprowadziły się na polski rynek ze swoim zagranicznym kapitałem i sposobem funkcjonowania nie dalej niż dwa lata temu. Wszystkie proponują jednak ten sam pomysł na produkt i usługę:

  • łatwe w otrzymaniu pożyczki online dla klientów, którzy ze względu na swoją gorszą sytuację finansową nie byliby w stanie przejść weryfikacji kredytowej w absolutnie żadnym komercyjnym banku

  • minimum formalności, które klient zna tak dobrze z banku – tutaj nie prosi się go o zaświadczenia i dokumenty, wystarczy podać swoje podstawowe dane osobowe i czasami oświadczyć coś we wniosku, np. wysokość dochodów

  • w miarę możliwości, zerowy kontakt z pracownikami firmy, tak aby cały proces wnioskowania i przyznawania kredytu odbywał się z jak najmniejszą ilością czynników stresujących dla klienta.

provident

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *